Baza wyszukanych haseł
WYGRALISMY ! - czesc II


taka mała podpowiedź ja jak wymieniałem przegub nie odkręcałem drążka kierowniczego nie trzeba
byc moze, ja u siebie nie moglem wysunac przegubu z piasty...


Jeszcze jedno pytanie. Czy przy zamawianiu u tego Pana takiej koronki trzeba podac jakies konkretne wymiary? Czy wystarczy jedynie do jakiego auta? Baranek jak to było w Twoim przypadku?
musialem podac tylko rok produkcji i silnik. Przeguby maja rozna ilosc zebow w zaleznosci od silnika/roku. Podobno sa tez rozne rodzaje zebatek (ja sie spotkalem tylko z taka co ma 29 zebow)

WD40 - to odrdzewiacz, ma też w sobie oliwę ale to na pewno nie wystarczy jako smarowanie łańcucha. Używam go po myciu i po mokrej przejażdżce aby zapobiec rdzewieniu. Spryskuję łańcuch, koronki, blat obie przerzutki.
Preparat do mycia silników samochodowych - używam od pół roku. Moim zdanie super środek do mycia napędu. Spryskuję wszystko. Łańcuch i koronki szoruję starą szczoteczką do zębów ;) Po 15 minutach trzeba wszystko spłukać strumieniem wody. (Ja używam takiego dużego spryskiwacza do kwiatów - z pompką). I dalej jak wyżej.
FL - czy zielony FL to ten zielonkawy glut w szarej butelce?? Jeśli tak to właśnie tego używam. Po jednej z opisanych wyżej operacji nanoszę (mniej więcej) po kropelce na każde ogniwo łańcucha trochę pokręcę i odstawiam. Nie wycieram bo oszczędnie nanoszę... ale może spróbuję bo zwykle te mniejsze koronki które są u mnie chromowane są czarne od brudu. Ponadto mam FL zawsze przy sobie i jak w czasie jazdy czuję że łańcuch wysechł to po kropelce na każde...

Witam, z chęcią kupie używane lub nowe części tzn.:
Widelec sztywny Cr-Mo 26' najlepiej ze sterami
Korbę 2 lub 3 koronkową z ilością zębów 52-46; 38-34; dowolna
Kasetę w dobrym stanie 8\9 w zależności od zębatek ( zależało by mi na dużym przeskoku) tzn. pierwsza lub pierwsze dwie koronki z duża ilością 32-36; 28 a później z większym spadkiem.

Uprzedzam ze nie każdą część jestem w stanie kupić zależy to od preferencji cenowych.
Użytkownik okon140 edytował ten post 10 lipiec 2010 - 22:19

Witam.

Dokładnie od roku jestem posiadaczem korby LX ze zintegrowanym środkiem suportu. Korba w tej chwili nie ma 2 zębów na blacie i jednego na środkowej koronce, nie wspominając o złym stanie reszty. Jeżeli chodzi o luzy, to początkowo były tylko na lewym łożysku, ale ostatnio jak ruszam góra dół lewym ramieniem, to chodzą nawet koronki, więc są już konkretne. Korby używałem w 100% zgodnie z przeznaczeniem - zero skoków itp, ale przyznam, że zdarzało się przejechać do połowy kola w wodzie, albo nawet zanurkować po kierownicę ostatnimi czasy. Jednak po każdej takiej jeździe starałem się rozkręcić korbę i wszystko przeczyścić i powycierać. Jak widać na nic się to nie zdało;p

Pewnie niedługo będę kupował coś nowego i zastanawiam się, jak będzie z trwałością w przypadku race face evolve xc (z xt przegrywa ona wagą i ceną). Czy łożyska w tych korbach są jakoś lepiej uszczelniane? Warto w nią inwestować? A może już budowa xt jakoś znacząco różni się od lx'a i nie będę miał takich przygód? Może mój lx był jakoś źle założony, w co wątpię, bo chyba nie da się źle przykręcić tej korby;p Może pomyśleć jeszcze nad truvativem stylo? Za wszystkie informacje i porady będę wdzięczny.

Popieram MRJ-a.
Zestopniowanie kasety fajne, fakt że 7dmio biegowa też miły. MRJ i jego rozważania napędowe są dośc ciekawe. Pomysł kasety 7dmiobiegowej o odpowiednim zestopniowaniu i kompatybilnosci jest dobry. Sam zmieniał w drugim rowerze kasetę 7mio na 8smio, ze względu na brak kompatybilnosci z piastami i beznadziejne zestopniowanie.
Mam 2 kasety Srama - 3.0 7spd 12-14-16-18-21-26-32 i 5.0 8spd 11-12-14-16-18-21-24-28.
Zmiany z 26 na 32 nie można do niczego porównać, no może do megarange'u. Najlepiej zestopniowana jest 5.0, a gdyby była kaseta 7spd o zestopniowaniu takim jak MrJ podał, oraz kompatybilna z piastami, wziął bym ją bez wachania. A tak jestem zmuszony kupić Hg-50 11-30 8spd. Zmiany z 23 na 28 nie obawiałbym się, gdyż nei ma wcale wielkiej różnicy zębów. 5 zębów różnicy na stosunkowo przedostatniej koronce nie jest tak dramatyczne, napewno zmiana z 26 na 32 jest bardziej wnerwiająca.
Co do korb to nie ma różnicy w MTB, jak grube są koronki, łańcuch 8spd przyjmą {oczywiscie mogą być wyjątki w korbach, ale nie tych najpopularniejszych}.

Ja miałem 48 zębów przez 1500km i sie poddałem. Za ciężko jak dla mnie. Wolę 44, jest wygodniej. Używam teraz wszystkich małych koronek z tyłu, a wtedy najmniejszą wrzucałem tylko na asfalcie i to jeszcze jak nie było pod wiatr. Do 48 trzeba mieć niebywałą parę w nogach.

max rozm. koronki 3 - 44 zeby
max roznica miedzy koronkami w korbie - 22 zeby
max roznica miedzy 2 a 3 - 12 zebow

na stronie do ktorej podales link jest napisane:
"Chain Ring Triple"

wiec tak, e-type obsluguje 3 koronki.
Nie mozna regulowac polozenia wozka tak, jak w klasycznych, tj. przesuwajac obejme. Suport musi byc przeznaczony pod e-type.


p.s.: na przyszlosc nie wyrywaj zdan z kontekstu...

Napisałem przecież, że ewentualnie, no i nie napisałem ile tych koronek.
Blatu 46T nie mam, mało tego, nie mam też blatu 44T, ani nawet 42T :) U mnie blat ma 36 zębów ;)

EDIT:
A teraz mi się jeszcze przypomniało. Kiedyś miałem 5.0, ale byla skręcana, a nie nitowana, jak ktoś tutaj napisał. Ciekawe jaką ma tomek_wgw.

Witam.
Mam taki dylemat, zużyła mi się koronka przy korbie 42T, niestety nigdzie nie mogę znaleźć takiej koronki która byłały dedykowana właśnie do mojej korby FSA Dyna Drive.
Koronka była na 4 śruby, czy spasowałaby do tego koronka innej marki lub np. z ilością zębów 44T?
Pozdro


Witam.
Mam taki dylemat, zużyła mi się koronka przy korbie 42T, niestety nigdzie nie mogę znaleźć takiej koronki która byłały dedykowana właśnie do mojej korby FSA Dyna Drive.
Koronka była na 4 śruby, czy spasowałaby do tego koronka innej marki lub np. z ilością zębów 44T?
Pozdro

Z ilością 44 zęby to niekoniecznie, bo niewiadomo czy przerzutka będzie chciała działać z takim rozmiarem.


Pisałeś, że masz 200-250 PLN
W tej kwocie może kupić i pedały i buty, trzeba tylko poszukać.
http://www.allegro.p...bikestacja.html do tego jakieś tanie buty (http://www.allegro.pl/item1081461456_buty_rowerowe_specialized_rockhopper_nowe.html) i z biedą mieścisz się w 200 PLN :)

I dlaczego niby nie pakować do roweru crossowego korby 44/32/22?


Chyba nie warto inwestować w buty na sznurowadła. Rozwiązanie na rzepy jest o wiele lepsze, but jest sztywniejszy się nie kołysze itp. Pewnie znajdą się też zwolennicy sznurowanych, ale każdy lepszy but jest na rzepy.
Użytkownik Royalonzo21 edytował ten post 16 czerwiec 2010 - 10:30

Witam!

posiadam rower Kross Hexagon v3. Na przedniej przekładni brakuje mi większego trybu. Chciałbym wymienić koronkę z 42 na 48 zębów. Czy są jakieś przeciwwskazania do tego? Czy przednia przerzutka obsłuży ten tryb? Czy będę musiał wymieniać/przedłużać łańcuch? Co muszę zrobić aby rozebrać korbę i zmienić tryb?

Czy te zębatki mogą być założone do niego?:

1. http://allegro.pl/it..._105mm_bcm.html
2. http://allegro.pl/it...szosa_blat.html

Pozdrawiam

Kilka konkretów z własnego doświadczenia.
Mam trójrzędowego Truvativa przerobionego na 22/36 + plastikowy rockring. Do tego zwykła przednia przerzutka i manetka. Może najpierw odpowiedź dla nie rozumiejących po co? w moim przypadku na pewno nie dla oszczędności wagi, bo mam basha. Zaletami są mniejsza częstotliwość mieszania przednią manetką, większy prześwit oraz to, że łańcuch nie spada. Na siłę jeszcze można napisac, że kaseta zużywa się bardziej równomiernie, ale z drugiej strony występuje też szybsze zużycie przednich koronek. W rowerze enduro używanym tylko w górach takie rozwiązanie jest dla mnie idealne. Ale już na przykład dla kogoś, komu zdarza się jeździć po szosie, 36T to będzie za mało.
Co do przedniej manetki, to jedynym rozsądnym wyjściem jest używanie pozycji 1 i 2. Przy dobrze wyregulowanej przedniej przerzutce 3 praktycznie nie da się wrzucić - tzn. da się, ale przy użyciu bardzo dużej siły.
Dodam jeszcze, że nie ma co się obawiać, że pogorszy się jakość zmian z przodu, przy różnicy 14 zębów takie coś nie występuje.




© WYGRALISMY ! - czesc II Design by Colombia Hosting