Baza wyszukanych haseł
WYGRALISMY ! - czesc II

Świetny artykuł i wszystko wyjaśnia już na 2 stronie.
Nie wiem dlaczego ale u mnie EPC kilku rzeczy z wyposażenia nie pokazuje a mam-porównując do tego co odczytał Grisza,
np. uchwyt na kubki z tyłu, dodatkowe lampki do czytania, izolator akumulatora...ogólnie jest kilka kodów nie odczytanych.
A wracając do ESP, czułem kilka razy w zimie na zakręcie że "coś" ingeruje ale żadna kontrolka mi się nie zapaliła, raz się zakopałem w śniegu i chcąc wyjechać też była ingerencja elektroniki,miałem gaz w podłodze a koła aby aby się kręciły (TC działało) ale też żadna kontrolka na desce się nie pokazała-jedyny raz kiedy ją widziałem zapaloną to przy zabawie z OP-COMem.

mpiotr1984 Czekam na fotki bo jak mawia kolega Rafix1- do póki nie zobaczę to nie uwierzę. ;)
Użytkownik grand edytował ten post 17 listopad 2009 - 19:34


Witam
Mam VC z bi-xenon z doświetlaniem zakrętów, mój problem jest taki że miga mi kontrolka od doświetlania.
Byłem na komputerze (tech 2) i wykazało, że nie ma komunikacji z modułem regulacji wysokości lamp przednich.
Pytanie moje jest, gdzie ten moduł znajduje się fizycznie w samochodzie ?


a może chodzi o ten czujnik znajdujący się na tylnym wahaczu, albo drugi czujnik znajdujący się na przodzie. Wygląda to trochę jak taki "skomplikowany zawias". Może któryś z nich szwankuje?

Wg. rysunków poglądowych w EPC wszystkie elementy "sterujące" i czujniki są montowane po lewej stronie pojazdu - tzn: czujniki są na lewym przednim i lewym tylnym wahaczu, a te moduły wygląda jakby były w okolicy lewego reflektora.
Moduł ten wygląda tak:
http://img10.imageshack.us/img10/9144/modulafl.th.gif
Użytkownik Grisza edytował ten post 08 listopad 2009 - 00:07

Witam,
Przeszukałem całe forum i nie znalazłem nigdzie podobnego problemu. Dziś wymieniałem reflektory z przedlifta na polifty. Wszystko ładnie, pięknie, gdyby nie prawy kierunkowskaz. Kiedy go włączam - przedni nie działa, pozostałe się świecą. Na dodatek podczas świecenia dzieje się coś, co wygląda na zwarcie - wszystkie kontrolki i światła zewnętrzne przygasają, radio się wyłącza - wszystko w takt kierunkowskazu, a kiedy jest na chodzie obroty silnika spadają do ok. 500. Żeby było jeszcze ciekawiej - przy drugim mignięciu zaczyna migać kontrolka "kierunkowskaz przyczepy działa" - a u mnie nie ma haka, chociaż w EPC pokazuje opcję instalacji do przyczepy, a tylna lampa przeciwmgielna nie działa, co także jest oznakiem przerabianej instalacji z przyczepą (przed chwilą znalazłem to na forum ;) ). Najciekawsze jest, że dzieje się tak zarówno przy podłączonej jak i przy niepodłączonej żarówce. Wygląda na to, że wystarczyło, że odpiąłem kable od kierunku żeby coś takiego się zrobiło. Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być tego przyczyną?


rozleciał się czujnik, zamówili nowy, zamontowali i po kłopocie
gdzie ten czujnik jest - widać go od góry czy trzeba włazić pod auto i odkręceć osłony?
ile kosztował?
czy duży problem z wymianą?
coś i mi migneła parę razy ta kontrolka na sprzegle ostatnio - może mi też to pada....

znalazłem na forum rysunek od 2.2 benzyny, jutr pogrzebię w epc
Użytkownik zubek73 edytował ten post 09 czerwiec 2008 - 21:19


gdzie ten czujnik jest - widać go od góry czy trzeba włazić pod auto i odkręceć osłony?
ile kosztował?
czy duży problem z wymianą?
coś i mi migneła parę razy ta kontrolka na sprzegle ostatnio - może mi też to pada....

znalazłem na forum rysunek od 2.2 benzyny, jutr pogrzebię w epc



z lewej strony jak stoisz przodem do silnika. gdzie, konkretnie nie wiem i nie pamietam ile zaplacilem za wymiane, radoche mialem ze to tylko to :)

tzn. jak auto odpalało miałem z nim często problem, mianowicie po przekręceniu kluczyka migała kontrolka od immo auto zapalało ale po sekundzie gasło, ale po kilku próbach kontrolka się nie zapalała auto odpalało normalnie.
Gdy jeszcze można było jeździć, obroty dochodziły tylko do 3 tyś.i paliły się kontrolki EPC i diagnostyka. Po zostawieniu w ciepłym garażu auto nie odpala, brak iskry. dlatego podejrzewam czujnik.

Witam. Posiadam Lupo 2000r zsilnikiem 1.0 MPI o oznaczeniu ACU, z którym "ciągam" się po elektrykach i żaden nie może namierzyć usterki. Ale od początku...
Auto chodziło bez zarzutu do momentu wymiany układu wydechowego. Oprócz katalizatora wymieniłem wszystkie elementy i po jakimś tygodniu dało się słyszeć "cykanie" na przekaźnikach [w okolicy skrzynki bezpieczników]. Zapaliła się kontrolka EPC, a następnie auto zgasło. Przy próbie przekręcenia kluczyka słychać charakterystyczne "cykanie" i autko nie odpala [nie pali się kontrolka akumulatora]. Po jakiejś chwili ponownie przekrecając kluczyk autko pali normalnie. Ponadto jeśli zdarzy się taka sytuacja w trakcie jazdy autko zaczyna szarpać i gaśnie.
Na komputerze wywaliło 10 błędów. Wtym błąd wtryskaczy i sondy lambda. Po skasowaniu sytuacja się powtarza. Najpierw EPC za jakąś chwilę cykanie i szarpanie silnika.
Wymieniłem już przekaźnik pompy paliwa, a elektryk przeglądał chyba pół instalacji i nic nie znalazł. Ponadto w zeszłym roku była czyszczona przepustnica oraz wymienione kable NGK, świece i pasek rozrządu.
Ponieważ ręce mi już opadają proszę o pomoc gdyż skończyły mi się już pomysły, a serwis VW za naprawę sypnął taką cyfrą, że nie ma to większego sensu. Ponadto jak słyszę w warsztacie niech Pan podjedzie zobaczymy co na komputerze to zaczynam myśleć o najbliższym sklepie monopolowym

Witam,

Tak jak w temacie posiadam od niedawna seata cordobe 1.4 16V 75KM.
Problem pojawił się od tygodnia najpierw pojawiła się kontrolka EPC (załaczyła się przy wysokich obrotach),błąd odczytany VAG-iem to: 017961.P 1553 Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym/czujnik ciśnienia atmosferycznego - usterka zakresu/działania.
Dzisiaj pojawił się 2drugi błąd na tablicy licznika - check engine - na VAG-u jest
16524.P 0140 Podgrzewana sonda lambda 2,rząd cylindrów 1 - brak działania.
Pytanie czy te części należy wymienić,czy np. słyszałem że czujnik ciśnienia można spróbować przemyć Izofolem.
Jestem laikem w dziedzinie moptoryzacji ,także proszę o pomoc fachowców.
Pozdrawiam.

" />Mozliwe koledzy ze macie racje,tak sie składa ze nie zapisałem tego błedu tylko odrazu go wykasowałem.Jak tylko sie pojawi znowu to go obgadamy.Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.

I pojawił sie błąd 16490 P0106 razem z innymi 16684/P0300,16685/P0301,16687/P0303/........i był jeszcze 16492/P0108...wiem co one oznaczją,oczywiscie świeci wtedy kontrolka EPC ,nie chce zakładac nowego tematu wiec zapytam.Te błedy wyskakują tylko wtedy jak jezdzi żona ,jest świezym kierowcą i nie wiem czy cipowata jazda na to wpływa?pokasuje błedy, ja go przegonie i nie wracaja,ona wraca z miasta z zakupami i z zestawem błędów

" />Wyświetla się kod EPC i lampka kontrolka silnika. Mam 9N, kupione wczoraj. Sprzedający ( mam do niego trochę zaufania, poza tym jest mechanikiem ) powiedział mi że ta kontrolka oznacza kiepską jakość benzyny. Dodam że moje Polo pochodzi z rynku niemieckiego. Podobno jak się naleje 98 ze stacji lepszej niż Orlen, lampka się nie pali. Może ktoś może potwierdzić lub obalić te słowa?

" />Witam
Przed kilkoma dniami zapaliła mi się kontrolka diagnostyki silnika, ale nie było zmian w pracy silnika. następnie zapalił się EPC i wtedy nie mogłem przekroczyć 3 tyś obrotów. zostawiłem autko na dwa dni w garażu i już nie mogę odpalić.
Po wstępnej diagnozie: brak iskry na świecach i kilka błędów m.in.

16502- Czujnik temperatury silnika wysokie napięcie,
17978-moduł sterujący pracą silnika zablokowany,
16706- czujnik obrotów silnika, brak sygnału.
16705-czujnik obrotów silnika h90 MAP/czujnik ciśnienia.

Jakieś pomysły co może być przyczyną?
Czy niesprawny immobilizer może być przyczyną braku iskry?

Pozdrawiam.

no wlasnie niestety nie jest to ESP tylko EPC kolego co niewiadomo co to jest!/ jest to 99 rok ale model na rok 2000....wiec mogli cos namieszac.(fabryka) jest to normalna pomaranczowa kontrolka w prawym dolnym rogu EPC.(jedyne co znalazlem w internecie to ze jest to jakis blad krytyczny i nic wiecej ...


Ale to chyba nie jest zadna kontrolka, tylko puste miejsce (z przeznaczeniem na takowa).

nie, to nie miejsce na żadną kontrolkę Wg EPC nic tam nie ma. miejsce mało widoczne jak na jakiś wskaźnik. Może immobilizer tam miał być, alebo inne ustrojstwo sterujące
O ile oczywiście myślimy o tym samym cusiu

h.

" />wydaje mi sie ze przez egr silnik gasnie lub przerwie na chwile i temu łapie błąd na TC, a błąd to brak wejścia sygnału momentu obrotowego, po zaślepieniu egr występuje szarpniecie i zapala sie TC ale da się dalej jechac(przedtem auto stawało) po wyłaczeniu kontrolka TC gasnie, jak wyczyściłem egr za pierwszym razem to łapał dodatkowa bład P0130 na wolnych obrotach po wymianie uszczelki i zaślepieniu egr-a błędu narazi nie ma

EDIT:

witam problem okazał się komputer silnika, jego umiejscowienie(z boku kolektora ssącego) to jakieś nieporozumienie, dziś odebrałem z naprawy i problem zniknął, lecz po przekroczeniu 4tys obrotów zapala się check i silnik wchodzi w tryb awaryjny, błąd to brak sygnału czujnika spalania stukowego, podejrzewam ze to od sterownika, w poniedziałek z powrotem odsyłam do sprawdzenia






EDIT:
a czy jest ktoś w stanie sprawdzić mi w EPC albo w innej dokumentacji jakimi numerami sterownika mogę podmienić mój(manualna klimatyzacja+TC) o numerach GM 90 560 476

Czy ktoś z forumowiczów mógłby mi doradzić w następującej sprawie?

Piszczał mi klocek w mojej Fabii 1.4 MPI z 2002 r. Próbując to usunąć kilkakrotnie energicznie hamowałem. Pojawiła mi się kontrolka EPC. Nie powiązałem tych dwóch spraw tylko zajrzałem na to forum i tu dowiedziałem się, że ta kontrolka ma wiele wspólnego z czujnikiem świateł stopu. Sprawdziłem: nie miałem też świateł stopu. Uzbrojony w porady forumowiczów zakupiłem za 50 PLN identyczny czujnik stopu i zgodnie z instrukcją zamontowałem go. Jest lepiej: mam światła stopu. Ale niestety nadal pali mi się na desce rozdzielczej kontrolka EPC.
Podjęta próba wykasowania jej za pomocą komputera przyniosła chwilowy efekt. Na powtórnym badaniu komputer podał kod błędu 16955 (uszk. czuj. światel stop).
Mam pytanie w związku z tym. Czy może być tak, że światła stop działają (bo mi działają) a EPC się świeci, bo przecież nie powinna się ta kontrolka świecić a u mnie tak jest. Po wykasowaniu błędu i krótkiej przejażdżce nadal sygnalizuje uszkodzenie świateł stopu, choć przecież światła są. Może osoba, która kasowała mi ten błąd jest nieprofesjonalna i w tym tkwi problem? A jeśli nie - to co dalej powinienem robić? oczywiście oprócz wycieczki do ASO, bo to jest dla mnie ostateczne rozwiązanie.




© WYGRALISMY ! - czesc II Design by Colombia Hosting