Baza wyszukanych haseł
WYGRALISMY ! - czesc II

Witam wszystkich.

Wiem, że podobny temat się już pojawiał, ale chciałbym go ująć w innym kontekście.

Odebrałem nowe mieszkanie w "stanie developerskim". Instalacja oświetleniowa jest wykonana następująco: na suficie przy wyjściu do "lampy" kabel czterożyłowy (szary/czarny/niebieski/żół-ziel) bo to do oświetlenia dwustopniowego, natomiast od puszki naściennej do włącznika na ścianie zastosowano rzewód trójżyłowy (brązowy, niebieski, żół-ziel), także jako powrót "fazy" do lapmy posłużono się kolorami niebieskim i żółto-zielonym.

Wg mnie i tego co tu wyczytałem, jest to niezgodne z ogólnie przyjętymi zasadami.

1. Czy jest to zgodne z przepisami i normami ?? takie wykorzystywanie przewodu zółto-zielonego jako przesył fazy do odbiornika ??
2. Czy developer powinien zastosować kabel o innej kolorystyce przewodów?
3. Czy w nowoczesnym budownictwie mieszkaniowym to standard (oszczędność kosztów przez wykonawcę na kablu) ??

PS. Pozostała instalacja bez większych uwag.

Do kabli wychodzących ze sciany zakładasz zwykłą elektryczna złaczke i podłączasz do niej dwa kawałki cienkiego telefonicznego przewodu o grubości 0,5 mm.
Przewody podłączasz do zacisków oznakowanych kolorami czerwonym i zielonym lub cyframi 3 i 4 (dla gniazda 6cio pin-owego lub 2 i 3 dla gniazda 4ro pin-owego. To co masz na zdjęciach to gniazdo 6cio pin-owe.
Nie było w sklepie gniazdka p/t na śrubki? Zawsze to łatwiej. W Twoim przypadku trzeba wbić przewody albo specjalnym narzędziem albo cienkim wkrętakiem.

SZUKAM schematu okablowania instalacji elektrycznej wraz ze wszystkimi kolorami kabli i do czego prowadza W BAGAZNIKU AUDI 80 B3 rok.1991


prosze o podeslanie schematu przynajmniej tylnej instalacji elektrycznej lub opisu kabli 'p
Ai jesli ktos wie jak naprawic alarm,centralny zamek kturego nieda sie zamknac pilotem ani kluczukiem od strony kierowcy tylko od strony pasazera dziala ;f

Z gory dzieki;p[/b]

Witam

Chcę podłączyć elektryczne szyby pod alarm, żeby wraz z uzbrojeniem alarmu szyby się domykały automatycznie.
Czy możecie mi poradzić gdzie najlepiej się wpiąć i jakie to są kolory kabli w hondzie accord 97r. (elektryka na 4 szyby).

Czy muszę stosować dodatkowo przekaźniki, czy mogę wpiąć się bezpośrednio?

Pozdrawiam


Ja dzisiaj probowalem zamontowac czujnik cofania backscan do toyota corolla i po otwarciu tylnej klapy i zabezpieczenia tylnych lamp zlokalizowalem ktore kable sa od swiatla cofania i mam jeden problem jak otworzyc kostke elektryczna za nic nie moge wysunac bocznego zabezpieczenia chcialem tylko nadmienic ze kostke rozlaczylem od klosza z lampami i tylko samej kostki nie moge rozebrac zeby swobodnie dolozyc dwa dodatkowe kabelki z sytemu do ostrzegania-cofania za wszelkie odpowiedzi z gory dziekuje Toyota corolla 1.3 1999
A pomyślałeś o ściągnięciu izolacji z kabla żarówki cofania i wlutowaniu się tam zasilaniem, to samo z masą???

Dodano po 4 [minuty]:


Witam !!
Jeśli coś z tego co napisałem jest nie prawdą to napiszcie co?? bardzo lubię posty w stylu napisałeś bzdury lub tak jak kolega napisał że zabiłem go tą wiadomością , wygląda mi to na chęć pozyskania 2 punktów i zaistnienie z wiadomościa na forum a nie na rzetelną odpowiedź , ale tu może każdy pisać , więc piszcie piszcie, czy to że na wyłączniku skrzyni pojawia się masa czy kolory kabelków nie odpowiadają ??

Masa na włączniku wstecznego, do tej pory(od kilkunastu lat) chyba raz spotkałem auto z takim zasilaniem wstecznego, nie pamiętam jednak co to było

witam
dziś zabałem się do montażu anteny niestety elektrycznej uniwersalnej a nie orginalnej
jak podłączyć kable aby antena startowała raze z radiem kolory kabbli to niebieski czerwony i masa
prubowałem wykożystać z oryginalnej płytkę to czerwonego kabla podpiołem ten niebieski i czerwony zaś do czarnego mase czyli czarny
antena startowała razem z radiem w 2 strony zaś przy chowaniu pracuje za długo silniczek nawet po wyciągnięciu klucza ze stacyjki i potem nie chce się wysunąć więc podpiołem się w kostkę pod czerwony i niebieski antena się wysunęła ale jak sprawić aby chodziłą jak oryginalna może jakiś schemat kabli kostki z oznaczeniami lub foto waszych pomysłów
z góry dziękuję

" />hehe , tez elektryke to sam zwykle kłade , jakies pojecie sie ma o tym juz jak na samouka tez

A w samochodach to juz wogóle , jak miałem kiedys 125p to całą instalacje elektryczną sam zrobiłem od podstaw w nim , wszystko z kabla w kolorze pomarańczowy . Znajomy Elektryk samochodowy jak to zobaczył to sie przeraził , a mi wszystko działalo do końca w tym aucie .

" />Robilem kiedys takie kola, nawet sie zastanawiam czy te na aukcji to nie mojej roboty ale ja sprzedalem takie w x-rayu i yokomo a to jest hpi, ale nie wazne.
Te kola robi sie nie z rury PCV tylko z oslony na kable elektryczne takie ciagniete w ziemi. W hurtowniach z elektryka przemyslowa sa takie rury zwiniete w kola o srednicy kilku metrow. Mi gosc z hurtowni dal za darmo pol metra takiej rury a tokarz wytoczyl ladnie krażki o szerokosci 3cm. Średnica wewnetrzna tej rury idealnie pasuje do felg modeli 1:10 ze srednica felgi 26mm. Pozostaje luz tak z 2mm i on jest potrzebny bo pomiedzy felge a krążek z tworzywa zaklada sie na felge pas gumy wyciety z dętki od roweru gorskiego. Wszystko ladnie pasuje na wcisk chociaz warto zrobic taki komplet z felgami na stale i podkleic to cyanopanem do miekkich połaczeń. Te rury wystepuja w dwoch kolorach, czarnym i niebieskim, bardzo dobrze sie sprawdzają w drifcie. Są grube na 4,5mm i nie zdzieraja sie latwo, szukajcie a znajdziecie, powodzenia i papa

PS: daje link na moje filmy i fotki, pierwszy filmik jest wlasnie z moim x-rayem z takimi kolami, mozna zobaczyc jak latwo model na tym wchodzi w drifcik

http://www.rcpics.net/media.php?searchs ... h&limit=10

" />Odpalilem! Źle byly podlączone wtyczki od walka rozrządu, walu korbowego i czujnika stukowego siedzialem w schematach z serwisówki i znalazlem w części elektrycznej. Po kolorach kabli odnalazlem prawidlowe podlączenia szkoda że serwisówka nie jest po polsku bylo by latwiej! Mam jeszcze 3 cewki zaplonowe przykręcane na jedną śrube czwarta nie ma gumki jakby ktoś chcial to oddam za koszty wysylki dla przyjaciól od Barchettki. Dzięki za wszelką pomoc, jeszcze zostala mi kontrola rozrządu jak by ktoś by z okolic Konina czy Wloclwaka i chcialby podjechać i sprawdzić wstawienia Bo nie moge nikogo znaleść kto by mi to zrobil. Mieszkam między Koninem a Kolem w okolicy Sompolna

Żółty kolor na przewodach elektrycznych jest ok. ale z "oxygonu " to zrób tak jak pokazałeś na zdjęciu ( brąz nie niebieski) . Robimy podobne kokpity, i przy okazji twojego wątku też rozwiązuję swoje problemy. Fajne zdjęcie pokazałeś ,może ktoś wie
jak położona powinna być ta brązowa rura ( gruba). Może inne ujęcie tej ściany wyjaśni sprawę.
Kable od fuG16 widziałem biegnące po podłodze i to chyba w wersji G6 lub g14.

" />Kondensator to podstawa, od tego zaczyna się naprawę układu zapłonowego. Sprawdź czy przy wymianie platynek dobrze złożyłeś wszystko przy oczku mocującym sprężynę platynek i oczka przewodów. Między każdym elementem musi być izolacyjna podkładka a sam bolec/śrubka też nie mogą się stykać do masy przerywacza w miejscu łączenia wszystkich elementów razem. Wszytko ma być założone na śrubkę i odizolowane od siebie, i sama śrubka odizolowana od masy. Często można przy tym mieć problemy jak się źle złoży lub zgubi którąś podkładkę. Zły montaż będzie wykazywał słabą iskrę lub jej brak a tylko odczuwalny, lekki impuls elektryczny gdy dotkniesz ręką kabla WN i masy motocykla jednocześnie. Samobójcza metoda ale skuteczna. Moc iskry wtedy mierzysz wysokością skoku jaki wykonasz gdy "poczujesz" impuls elektryczny na palcu.

Poza tym możesz już mieć słabe magneto, np. jeśli długo leżało osobno, bez iskrownika włożonego w nie. Lub ustawienie magnesów względem biegunów cewki WN. Czasem są problemy gdy do WSK/SHL założysz magneto od WFM to magnesy nie pokrywają cewki WN w odpowiednim momencie i wtedy jest problem z iskrą.

Świecę wyczyść, tylko nie szczotką drucianą, broń Boże. Wypal ją na ogniu np. na kuchence gazowej w domu. Ustaw przerwę. Jeśli iskra ma jasny kolor, idealne jakby niebieski to jest git. Wtedy problemy z odpalaniem mogą być spowodowane gaźnikiem i/lub lewym powietrzem w skrzynce korbowej, co często się zdarza w starych sprzętach. Taki sprzęt z lewym powietrzem pali tylko z popychu, słabo jeździ, pływa na obrotach lub gaśnie po puszczeniu gazu.




© WYGRALISMY ! - czesc II Design by Colombia Hosting